Knights of the Old Republic - Knights of the Old Republic II: The Sith Lords

Příběh

Příběh hry Star Wars Knights of the Old Republic


Před dávnými časy, v předaleké galaxii ...

STAR WARS

KNIGHTS OF THE OLD REPUBLIC

Čtyři tisíce let před vznikem
galaktického Impéria je Republika
na pokraji zhroucení. DARTH MALAK,
poslední žijící učedník Temného pána
Revana, vyslal neporazitelné loďstvo
Sitů proti nic netušící galaxii.

Malakova dobyvačná válka ničící
veškerý odpor rozprášila řád Jedi,
který je nyní bezbranný, protože
v bitvě padl bezpočet rytířů a ještě
mnohem víc jich přísahalo věrnost
novému sithskému pánovi.

Na obloze Tarisu, planety Vnějšího
pásu, útočí bitevní flotila rytířů Jedi
na jednotky Dartha Malaka při
zoufalém pokusu zastavit Sity před
ovládnutím celé galaxie ...


Takto začíná příběh hry. Nacházíte se v jedné z lodi bitevní flotily rytířů Jedi. Tato poslední loď z celé flotily už je odsouzená k záhubě, a tak spolu s jediním přeživším, vojákem republiky jménem Carth, který ještě dosud na lodi je, uniknete těsně před výbuchem v únikovém modulu, který dopadne stejně jako několik ostatních, které z lodi stačili odletět, na planetu Taris.
Naštěstí záchranný modul dopadne do horních pater města a s Carthem se stačíte ukrýt v jednom opuštěném pokoji. Tam se dozvíte o tom, že flotilu vedla Jedi jménem Bastila, která má jako jedna z mála schopnost Bitevní meditace, kterou posiluje armádu v boji. Dále Vám Carth řekne, že je potřeba Bastilu zachránit a co nejdříve z planety odletět. Taris je nyní pod vlivem Sitů, kteří ji mají plně v moci. Podle informací od Cartha spadl Bastilin únikový modul někde do dolních pater Tarisu. Místní gangy však určitě všechny moduly prohledali. Navíc jsou části dolního města zamořené Raghouly, podivnými nestvůrami, které přenáší nemoc kousnutím na člověka, který se po nakažení stane za krátkou dobu Raghoulem.
A tak se spolu s Carthem vydáte do dolních pater města. Před tím ještě ale budete muset získat nějaké Sithské doklady, aby Vás tam pustily. Ty dostanete výměnou za Sithské uniformy od vůdce gangu Skrytých Beků, který Vás požádá, aby jste mu ze základny gangu Černých Vulkarů přinesli zpátky jejich Akcelerátor do kluzáku, který jim ukradli Černí Vulkarové. Též Vám sdělí, že Bastila je vězněna a připravena jako hlavní cena závodu kluzáků. Nic jiného Vám nezbude, něž se do té základny dostat a přinést Akcelerátor. V nejnižších patrech Tarisu narazíte na Mission, které se ztratil wookie jménem Zaalbar. Slíbí Vám také, že pokud ji pomůžete Zaalbara najít a osvobodit, ukáže Vám tajný vchod do základny Vulkarů. Zaalbara najdete v jednom z vězeňských cel Vulkarské základny a hned tam Vám Zaalbar odpřísáhne doživotní závazek. Dále se dostanete přes spletitou cestu různých chodbiček do základny a po krátkém boji se strážemi si Akcelerátor odnesete. Velitel Beků Vám nabídne zkusit závod v kluzáku s namontovaným akcelerátorem a vyhrát Bastilu. Podaří se Vám vyhrát závod, ale vůdce Vulkarů Vám nebude chtít uznat tuto výhru a tak se to vyřeší bojem. Osvobozená Bastila s Vámi a Carthem půjde hledat nějaký způsob, jak se dostat z planety.
V kantýně, která se nachází v horní části města, narazíte na válečníka jménem Canderous, který Vám za spolupráci navrhne plán, podle kterého je možné se dostat z planety. Canderous přesvědčí Davika, že by jste pro něho chtěli pracovat a ten Vám přijme. Po odchodu Davika s Calem se probojujete do hangáru, kde má Davik svoji nejrychlejší dopravní loď názvem Ebon Hawk.
Mezitím z oběžné dráhy Tarisu, kde má svoji vlajkovou loď Darth Malak, rozkáže Malak rozdrtit město na prach. Všechny Malakovy lodě začnou střílet na město.
Po počátečním útoku se dostanete do hangáru. Tam už na Vás bude čekat Davik i s Calem. Davika zabijete a na Cala spadne shora kus stěny. Honem se nalodíte na Ebon Hawk a odletíte z planety. Hned po průletu atmosférou na vás bude čekat půltucet stíhaček, které až do jedné všechny sestřílíte. Pak už Bastila nastaví souřadnice letu na planetu Dantooine.

Na Dantooinu Vás přivitá rada rytířů Jedi, která z Vás vycvičí padawana. Vytvoříte si vlastní světelný meč a naučíte se ovládat Sílu. Stane se z Vás buď Strážce Jedi, Ochránce Jedi a nebo Konzul Jedi. Podle toho, který jste si zvolili budete mít barvu světelného meče. Dále Vás rada pověří úkolem očistit Hájek od temné strany. V hájku naleznete Jedi jménem Juhani, která se obrátila k temné straně, protože zabila svého mistra. Přesvědčíte ji aby se opustila temnou stranu Síly a vrátila se zpátky na Enklávu. Tam se dostane Juhani odpuštění a taky se dozví, že všechno to byl jen plán rady, aby Juhani pochopila, jak snadné je dát se cestou temné strany. Její mistr tento útok naštěstí přežil. Jako další úkol Vám rada zadá prohledat staré ruiny, které se nachází kousek od Enklávy. Poslali tam už Jediho jménem Nemo, ale ten se nevrátil. A tak se se svou skupinou vydáte prozkoumat staré ruiny. Narazíte tam na velmi starého droida, který Vám vysvětlí proč tu je a dozvíte se od něho, že byla sestrojena zbraň neskutečné moci zvaná Star Forge, a že pro její nalezení musíte získat souřadnice, které má v sobě ukryta hvězdná mapa. Podstoupíte tedy úkol od droida a po jeho splnění se Vám otevřou dveře do místnosti z mapou. Tato mapa ale nebude úplná a tak bude potřeba najít všech pět hvězdných map pro nalezení souřadnic Star Forge. V ruinách naleznete taky mrtvého jedie Nema, který neprošel zkouškou k otevření místnosti s mapou. O tomto všem informujete radu, která Vám zadá přetěžký úkol najít zbývající mapy a oznámit polohu stanice.

Po odletu z Dantooinu zamíříte se svou lodí na planetu Tatooine, kde by měla být další mapa. Hned po přistání na planetě budete žádáni od společnosti Czerka o zaplacení přistávacího poplatku. Projdete si místní ulice a hned po kousku cesty narazíte na čtyři Sity, kteří tebe a Bastilu budou chtít zajmout. Po vyčerpávajícím boji Sity porazíte a budete dál pokračovat v prohlídce města. Zastavíte se v místní kantýně, v sídle společnosti Czerka, v prodejně droidů, v registrační místnosti kluzáků a v lovecké boudě. Pro opuštění města budete potřebovat loveckou licenci, kterou můžete koupit pouze v hlavní budově společnosti Czerka. Ti je zrovna ale nebudou prodávat, ale místní pracovnice Vám nabídne licenci za vyřešení problému s písečný lidmi. Před odchodem z města se ještě zastavíte v prodejně droidů, kde si za větší počet kreditů koupíte víceúčelového bojového droida, který umí jazyk Tuskenů. Ještě u hlavní brány vedoucí do pouště Vás zastaví malý Jawa a poprosí Vás, jestli by jste nemohli v táboře Tuskenů osvobodit jeho společníky. Za osvobození Vám nabízí odměnu. A tak se s licencí, droidem a svým společníkem vydáte východu z města do pouště. Za chvíli narazíte na skupinku Tuskenů, která na Vás zaútočí. Společnými silami se svými společníky ji porazíte a vydáte se dál. Po chvilce se za kopcem vynoří další skupinky, se kterými to dopadne stejně jako s první skupinkou. Přijdete až k velkému Sandcrawleru Jawů, kde najdete pár lidí schovávajících se před tuskenskými válečníky. Dorazíte tam v pravou chvíli, tuskenové zrovna zaútočí na lidi u Sandcrawleru. Jejich útok odrazíte a potom budete pokračovat dál pouští. Projdete písečnými dunami, až se dostanete k táboru Tuskenů. Abyste se mohli dostat do tábora, sebrali jste z několika mrtvých tuskenů jejich pláště a navlékli je na sebe. Tuskenský strážce vchodu do tábora Vás ale poznal a ptal se Vás, co tu chcete. Váš droid Vám jejich řeč spolehlivě překládal do basicu. Na Vaši žádost Vás zavedl k náčelníkovi. Ten Vám všechno vysvětlí na nabídne, že za zvlhčovač útoky na pracovníky Czerky zastaví. Nezbude Vám nic jiného než ten zvlhčovač sehnat. Naštěstí ho budou mít u obchodníka společnosti Czerka. Za pár kreditů Vám ho prodá a vy ho dáte Tuskenskému náčelníkovi. Náčelník tedy slíbí, že zastaví útoky na pracovníky Czerky a jako dárek Vám nechá svoji náčelnickou hůl. Dále se ho zeptáte na Jawy, které Vám povolí osvobodit. Nyní už se dáte do hledání hvězdné mapy. Projdete dunami, které Vás zavedou na další pouštní rovinu, kde z dálky uvidíte obrovskou jeskyni. Přijdete k ní a uvidíte Twi'leka jak domlouvá muži, aby do jeskyně nechodil. Ten však neposlechne a přesto se do ní vydá. Za chvíli je slyšet jen křik a potom ticho. Twi'lek Vám vysvětlí, že se v jeskyni vyskytuje Kraytský drak a že má plán jak ho zabít. Vysvětlí Vám, že je potřeba vylákat draka ven z jeskyně, kde má nalíčené velké množství min, které ho usmrtí. Nejlépe se drak láká na Banthy. Ty ale musíte nahnat k jeskyni, aby drak ucítil jejich pach. Pomocí vysušené a seschlé trávy, kterou jste koupili u obchodníka se Vám podaří nalákat Banthy k jeskyni. Kraytský drak se zvedne a začne procházet minovým polem. Ozve se nespočetné množství ohlušujících výbuchů a drak bude za chvíli nehybně ležet na zemi. Twi'lek ti poděkuje za spolupráci a odejde. Rozpářete drakovi břicho a najdete tam jednu z vzácných perel Kraytských draků. Schováte si ji a vejdete do jeskyně. Tam narazíte na stejně vypadající hvězdnou mapu jako na Dantooinu. Přistoupíte k ní a ona se otevře. Uvidíte další novou planetu, na které je umístěná další hvězdná mapa. Honem si data uložíte do datapadu a vyjdete z jeskyně. Tam spatříte pár kluzáků a nájemného lovce Cala Norda. Ten na Vám okamžitě zaútočí. Po dlouhém vyčerpávajícím boji se Vám podaří Cala a jeho společníky porazit. Vydáte se zpátky do města. Za branou na Vám bude čekat Jawa, který Vám za zachránění jeho společníků poděkuje a předá Vám malý předmět. Vydáte se směrem k budově Czerky a oznámíte pracovnici, že útoky Tuskenů se už nebudou opakovat. Aby Vám uvěřila, dáte ji hůl náčelníka Tuskenů. Pak už se jen vydáte zpátky k lodi.
Tentokrát nastavíte souřadnice k vodní planetě Mannan.

Hned po vzletu od planety Vás přepadne letka šesti Sithských stíhačů. Opět se Vám podaří všechny sestřílet a na lodi nezůstane ani škrábnutí.

Pokračování příště ...

© 2004-2005 ObiSkyWalker