Knights of the Old Republic - Knights of the Old Republic II: The Sith Lords

Recenze

Recenze na hru KotOR II


Star Wars Knights of the Old Republic II:
The Sith Lords

Před nějakou dobou zasadila firma BioWare (série Baldur’s Gate) svět Hvězdných válek do pro ně ne zrovna obvyklého žánru RPG. Tak vznikla vynikající hra Knights of the Old Republic. Takový skvělý titul nemohl zůstat bez pokračování, které nese podtitul The Sith Lords.

Příběh se odehrává pět let po událostech prvního dílu. Autoři vyřešili velice šalamounsky problém, tkvící v tom, že jste na konci prvního dílu měli na vybranou ze dvou možností – vesmír zachránit, nebo ovládnout. Aby se zamezilo případným neshodám s hráčovým rozhodnutím, nebudete tentokrát hrát za Revana, Temného pána, ale vytvoříte si postavu úplně novou. Ale zpět k příběhu. Svého hrdinu poprvé zahlédneme na palubě poškozené lodi Ebon Hawk, kde to s ním nevypadá zrovna nejlépe. Naštěstí je tu ale další starý známý T3M4, aby dostal loď do bezpečí. Náš hrdina se probudí na ošetřovně důlní stanice Peragus II. Pamatuje si jen to, že cestoval republikovou lodí Harbinger. Toť vše. Ani netuší, proč jsou chodby stanice plné mrtvých těl a proč jsou všichni droidi na stanici přepnuti do agresivního režimu…Postupně odhalíte svou minulost a procestujete několik různých planet, stejně jako v jedničce.

Znalci KotORů nebudou ovládáním vyvedeni z míry. Takž pro nováčky: hru vidíte ve 3D, přičemž můžete kamerou obletovat kolem svého hrdiny. Pohybujete se mačkáním tlačítek. Zde je vidět velká podobnost s konzolemi. Ovládáte vždy jen jednoho ze svých hrdinů a ostatní ho věrně následují.

Grafika je výtečná. Prostředí je hodně různorodé, pěkně ztvárněné, někdo si s tím holt dal práci. A to jste ještě neviděli šermovačku světelnými meči. To je prostě grafická pohádka …

Melodie známé i neznámé. Jiné nevedeme. Hudební doprovod skvěle doplňuje hru a navíc se moc neohraje. Zvuk blasteru zní jako zvuk blasteru (ale kdo z nás ví, jak má znít blaster, že?), a až uslyšíte pípat T3M4 vyloudí to na vaší tváři úsměv. Pro ty, kdo to neví, ve hře je dostatečně velké množství nejrůznějších ras a každá hovoří svým jazykem. Akorát jsem měl pocit, že v těchto případech se zvuky po nějaké době opakují, jen titulky jsou k tomu jiné.

Zůstává poslední otázka. Jak se to hraje? Podstatnou složku hry tvoří souboje. Během každého souboje můžete hru kdykoliv zapauzovat a určit, co má kdo dělat. Na výběr máte tři základní druhy činností: Můžete normálně zaútočit (přičemž si opět můžete zvolit z několika druhů útoků), můžete použít Sílu či hodit po nepříteli jeden z několika druhu granátů. Síla ve hře reprezentuje magii z fantasy her. Při přestupu na úroveň si Jedi může vybrat některé z dostupných zaklínadel (například škrcení, metání blesků, zvýšení rychlosti). Při seslání daného kouzla se vám odebere nějaká hodnota Síly (reprezentuje manu), která se vám zase postupně doplňuje. Tato kouzla se navíc dělí na Temnou stranu, Světlou stranu a na Univerzální. Čím více jste zaměřen na tu kterou stranu jsou pro vás zaklínadla této strany levnější a naopak ta druhá se prodraží. Kromě zaklínadel se také postavy zlepšují v několika dovednostech a mohou se učit z rozsáhlého množství featů (odborností). Ve hře však nepotkáváte jenom rytíře Jedi. Do vaší party se může připojit až deset společníků (ovšem s sebou můžete vždy mít maximálně dva) a ne každý z nich bude Jedi. Najdete tu vojáky, techniky, droidy. Tímto končím text nováčkům a zkušenějším prozradím, čím se pokračování liší od původní hry. Abych pravdu řekl, změny zase tak výrazné nejsou. Herní systém je pořád stejný (ale proč měnit to dobré, že?). Přibyly nové zbraně, předměty, featy a síly. Nyní si můžete vytvořit ještě sekundární zbraň a v boji zbraně dle potřeby rychle měnit. Při použití lékarniček už nemusíte klikat na postavu a potom na lékárničku, naopak kliknete nejprve na lékárničku a potom na postavu. Děj hry je takový temnější a vůbec se mi líbil víc. Ale je tu také něco navíc. Nyní při rozhovoru s vašimi společníky se občas stane, že je třeba někomu dát za pravdu a proti někomu vystoupit. Svým jednáním prostě u někoho úctu získáte a u někoho ztratíte. Ve hře navíc opět narazíte na dobře známé mezihry Paazak a Swoop race.

Shrnul bych asi takhle: KotOR 2: The Sith Lords jsou výtečnou hrou ze světa Hvězdných válek. Ti, kdož tento prvek ještě neokusili by tak měli hned učinit. U ostatních záleží na tom, co od pokračování očekávají. Toužíte-li po podstatných změnách, radši si stoupněte do jiné fronty. My ostatní se zase několik dlouhých zimních večerů budeme dobře bavit nad známým systémem …

Hodnocení: 95%

Recenzi napsal: Ithilgor

Recenze ostatních společností

Recenze na KotOR II - Tiscali Games: 75%
Recenze na KotOR II - BonusWeb: 90%
Recenze na KotOR II - CzechGamer.com: 88%
Recenze na KotOR II - GameSpot: 85%
Recenze na KotOR II - IGN: 87%
Recenze na KotOR II - GameSpy: 80%
Recenze na KotOR II - Doupě.cz

Můžete napsat své vlastní hodnocení hry na e-mail a může tu být zveřejněno (prosím nezasílejte kopie nebo předělávky nevlastních recenzí).


© 2004-2005 ObiSkyWalker