Knights of the Old Republic - Knights of the Old Republic II: The Sith Lords

Návod - 5 část

Pátá část návodu ke hře SW KotOR II The Sith Lords


Dobrodružnější povahy a povahy se sklonem k zločinu dnes musí zářit štěstím. Naše galaktická výprava se vydává na pašerácký měsíc Nar Shaddaa, abychom tu poodhalili roušku několika zdejších tajemství a samozřejmě se zapletli do dění zdejších událostí ...

Nar Shaddaa

Tato část hry je trochu zvláštní. Aby jste se hnuli z místa, potřebujete pomoc Centrály (Exchange). Pro ni jste však zatím bezvýznamný. Musíte si získat jejich pozornost tím, že jim budete pomáhat, či škodit. Toho dosáhnete plněním různých subquestů.

Přistávací plocha uprchlické části

Majitele přistávací plochy buď ukecejte, nebo uplaťte, aby vám dovolil zde loď nechat. Vzápětí se zapletete do hádky. Pomoc chudákovi neodmítnou dobří Jediové. Ještě můžete podarovat jednoho uprchlíka almužnou, je to ale jen pro váš dobrý pocit. V obchodě s droidy zjistíte, že zdejší majitel by dokázal změnit ID Ebon Hawku. Je k tomu však potřeba několik věcí, které získáte později. Také můžete přijmout subquest s navrácením robota. Jeho řešení spočívá v tom, že robot získáte od Kodina (u něj můžete nakoupit i součástky pro opravu HK-47) a následné poslání robota k mechanikovi. Odměnu si pak vyzvedněte u astromecha, který vám úkol zadal.

Také můžete pomoci jedné obchodnici před členy Centrály.

Nepřátelsky naladěné členy centrály můžete také potkat v místnosti na severovýchodě oblasti.

Ještě můžete potkat muže, který vás bude přesvědčovat, že je Ebon Hawk jeho. Rozhodnutí nechám na vás (situace z Telosu už by se však neměla opakovat). Nakonec se vydejte do vězení.

Vězení uprchlíků

Vlezte dovnitř a sítí chodeb se dostaňte k uprchlíkům. Hned prvního od vstupu vpravo můžete vyléčit.

Hussefovi můžete slíbit, že vyřídíte Centrálu a konkurenční gang, čímž uprchlíkům trochu usnadníte situaci.

Aida se vám svěří s tím, že už dlouho neviděla svého muže. Toho najdete v docích. Pokud vyřídíte stráže u vchodu do věznice, můžete Aidě předat vzkaz od jejího manžela a ta za ním může odejít.

Naddě slibte, že zachráníte její dceru.

Odise je v docích možno doporučit posádce jedné lodi místo jejich nepříliš spolehlivého kapitána.

Kahranna by potřebovala pilota. Buď jí slibte pomoc, nebo se sami za pilota vydávejte a vymamte z ní nemalou finanční částku.

Také se zde dozvíte velmi zajímavé skutečnosti o Attonově minulosti. Věřím tomu, že vám vyrazí dech.

Nakonec se vydejte pryč východem na druhé straně a dejte se na západ. Bude vám doporučeno kvůli strážím vybírat bedny ve stealth módu. Jinak vás stráže spatří a strhne se boj. Pokud máte zájem zůstat na světlé straně a zabít vůdce této skupiny, kašlete na to a bedny vybírejte normálně. Cestou můžete také osvobodit dceru Naddy. Nakonec se dostanete až k vůdci. Zlé postavy se s ním mohou dohodnout. Dobré taky, ale je to obtížnější. Je velice pravděpodobné, že dojde k boji. Nikoho nešetřete. Pak se vydejte na východ. Je tu ještě druhý gang. Opět se s nimi buď domluvte, nebo bojujte. Dobře prohledejte jejich úkryt. Je tu pár věcí a hlavně – je to zadarmo. Až tuto oblast důkladně prošmejdíte je čas navštívit promenádu.

Zábavní promenáda

V této oblasti se nacházejí dva podniky - kantýna a herna pazaaku. Nejprve zamiřte na jih do kantýny. Vevnitř se seznamte s terénem a přikecněte koho můžete. V rohu si všimněte dvou nenápadných mimozemšťanů (uznávám, že do světa SW se tento výraz moc nehodí, ale což). Jakmile se k nim ale přiblížíte, je s rozhovorem konec. Vyjděte proto z kantýny, vezměte si postavu s dovedností maskování, vybavte ji generátorem neviditelnosti, přejděte do solo módu, zapněte maskování a hurá k nim. Teď můžete v klidu vyslechnout jejich rozhovor. Tím jste tu skončili a můžete přejít do herny pazaaku.

U dveří do herny vás zastaví bezvýznamná skutečnost – pro vstup musíte znát heslo. Vraťte se ke vchodu na promenádu a promluvte si s „půlčíkem“ (výškou, ne rasou). Také vás osloví skupinka žoldáků a bude požadovat, aby jste jednomu člověku v herně řekli, že má na vrátnici návštěvu.

V herně si samozřejmě můžete zahrát pazaak – tady se schází místní špička v oboru. Taky můžete dotyčnou osobu vylákat ven. Násilím, lhaním, nebo jí řeknete pravdu a rozhodnutí necháte na ní. A zbylo nám poslední místo na tomto měsíci, kam můžete zatím jít.

Doky

Pokračujte po plošině, dokud nedojdete k Fassovi. Hoďte s ním řeč, dokud vám nedá přístup k pylonům. U počítače hned za ním převeďte energii do pylonu 1 a vraťte se zpět k východu z lokace. Tu ale neopouštějte a zamiřte do budky. Z počítače vytáhněte ID lodí. Pak se vraťte k počítači u Fassi a převeďte energii do pylonu 2. Vejděte do budky směrem za Fassou (prostřední) a přistupte k počítači. Lodě naveďte v pořadí: Silver Zephyr, Alakandor, Toorna’s Profits.Oznamte to Bassovi a máte u něj plus. Vejděte do obytné části. Prohledejte všechny byty a se všemi si promluvte. Posádce lodi Lunar Shadow slibte pomoc s kapitánem. Lassava má problémy s odletem. Buď předstírejte zaměstnance berňáku (vyberte daň), nebo jděte za Fassou a využijte známosti (dluh smažte). Lootra se shání po své ženě. Tento úkol viz vězení uprchlíků.

Bitcovi slibte, že mu vyzvednete balíček v pylonu 3. Hned tam jděte, vlezte do budky a „vypněte“ droida. Poberte, co se dá, a vyrazte za vědcem. Ten už ale zmizel. Tím tento úkol končí.

Ebon Hawk

Na vaši loď dříve nebo později zaútočí žoldácká skupina Rudá temnota. Nenechte si to líbit a vyrazte obsazenou loď dobýt zpět. Hned po vstupu na palubu shledáte, že je přeplněná k prasknutí. Nepřátele nešetřete, oni by to taky neudělali.

Je dobré nenechat si partu moc rozutéct, v jednotě je síla a přesila je nelidská. Lehko se ale píše a těžko dělá. Pokud by se vám nepodařilo postavy uhlídat, je dobré se radši soustředit jen na jednu, nejlépe na Jedie. Prostě zaberte alespoň část lodi (hodí se třeba strojovna, tam je klid) a v případě, že je vaše postava moc raněná, se sem ukliďte a vylízejte si rány. Takhle provádějte občasné výpady. Pokud tu navíc chvíli zůstanete, tak se časem proberou i omráčení spolubojovníci a zase o něco oslabí soupeře. Tímto neférovým způsobem obsaďte zpět většinu lodi, dokud nebudete schopni dát svůj tým zase dohromady. Zformujte se, doléčte a získejte kokpit. Ebon Hawk vám opět říká „pane“.

Pokud jste splnili dost subquestů měl by se vám ozvat Visquis (myslím, že se ozve na přistávací rampě – musíte tedy vyjít z lodi) a pozvat vás na přátelskou schůzku do kantýny Jekk Jekk Tarr. Z doků možná víte, čím je tato kantýna zvláštní – je vytvořená pro tvory, jež jsou na svých domovských planetách zvyklý na jiné složení plynů – pro vás naneštěstí jedovatých.

Ještě něž opustíte Ebon Hawk pořádně svou hlavní postavu a Antona vyzbrojte a proveďte level-upy. Oba dva za chvíli totiž zažijí dost krušné chvíle.

Po animaci vyrazte s hlavním hrdinou do doků. V rozhovoru s Attonem, jenž vás sleduje, na něj ještě můžete získat vliv. Pak vejděte do doků. Promluvte si s Mirou a „nechte“ se omráčit.

Zábavní promenáda

Nyní ovládáte Antona a jste v kantýně, kde jste maskováni vyslýchali mimozemšťany. Teď se to tu ale změní v bitevní pole. Antona čeká duo Slunečních dvojčat. Jde o poměrně těžký souboj. Obávám se, že férově je téměř nedohratelný. Proto radím ze své vlastní zkušenosti – nesmíte si pustit dvojčata moc k tělu, své meče ovládají dobře. Spíše používejte taktiku hit’n’run (pro ty, kteří nerozumí, překládám: zasáhni a zmiz). Je dobré začít běhat po kantýně a schovávat se za stoly a tak podobně. Umělá demence vykoná své a občas vás dvojčata ani nebudou pronásledovat a zůstanou uprostřed místnosti, nebo jim bude notnou chvíli trvat, než přijdou na to, že v této hře se skákat nedá a je nutné stůl oběhnout. V těchto případech po nich střílejte a házejte granáty. Jakmile jim zůstane minimum života, klidně je vezměte po hlavě mečem. Radši si ale uložte do spešl pozice – přeci jenom to záleží na kostkách.

Doky

Teď se ocitnete v Miřině kůži. Dojděte ke kantýně, oblečte si skafandr a vlezte dovnitř. Můžete se tu trochu porozhlédnout, ale nakonec určitě zamiřte do soukromého pokoje. Po animaci se opět ujmete vaší hlavní postavy.

S vaším charakterem vyjděte z bytu a zamiřte do kantýny. Vaši nepřátelé, kteří o vás už vědí, se vás pokusí přiotrávit. Naštěstí vás Kreia naučí Síla Dýchání. Tu si musíte pokaždé zapnout, jinak se otrávíte (naštěstí chvíli vydrží). Jak už jsem psal, nepřátelé o vás vědí, takže čekejte milé přivítání. Prostě tam vlítněte a rozprašte uvítací výbor. Nepřátel je dost, ale jsou také dost slabí. Mečem a Silou si probíjejte cestu až do soukromého pokoje.

Tady už bohužel nikoho nenajdete, tak následujte padouchy tajným vchodem v rohu místnosti. Jste v tunelech.

Tunely

Nejprve asi zjistíte, že vám nefunguje minimapa. Přesně před vámi jsou tři místnosti. Pokud se tu nechcete dlouho zdržovat v prostřední zahněte vlevo a stále rovně. Dojděte ke dveřím do podzemního komplexu a na chvíli se rozlučte s vaším charakterem.

Aréna

Ocitli jste se v aréně, která leží v komplexu, před jehož dveřmi čeká hlavní hrdina. Hráči světlé strany se ujmou Miry, zemňáky čeká wookie Hanharr. Já jsem to dohrál za světlou stranu, takže teď budu pokračovat tímto směrem.

Tedy Mira je přebornicí hlavně na střelně zbraně, což je v tomhle těsném prostoru trochu nevýhoda, ale jen trochu. Vězte, že horší časy ještě přijdou.

Je dobré využít min kolem arény. Neobratný wookie na ně totiž snadno šlápne. Také oberte mrtvoly – najdete v nich granáty a šipky, které může Mira vystřelovat ze speciálního zápěstního zařízení. Nešetřete municí a střílejte po Hanharrovi, co to jde. Taky ho můžete seknou mečem a pokud vás zraní obíhejte kolem arény, dokud se rány nezacelí.

Po vítězství nad Hanharrem vás ještě čeká boj s divou zvěří. Pokud jste po souboji s Hanharrem hodně zraněni, možná to bude vaše konečná. Když tak zkuste obíhat kolem, dokud se nevyléčíte. Je to těžké, ale dá se to. Pak dovnitř vběhnou dva lovci odměn – jsou to velmi nebezpeční bojovníci. Než sem vběhnou, doporučuji vám schovat se v kotcích, tam vás nikdo hledat nebude. Tady si počkejte a uzdravte se. Na tyto lovce pozor – jsou extrémně nebezpeční.

Co dělat, jakmile je porazíte? Cílem je otevřít dveře hlavní postavě, čekající před vchodem. Buď podstoupíte řadu obtížných soubojů s lovci odměn, nebo se na ně vykašlete, z arény poběžíte přímo rovně do velké místnosti, zahnete vlevo, proběhnete kolem lovců odměn, v místnosti úplně vlevo (hned další místnost) opět zahnete vlevo a na stěně otevřete dveře.

Váš hrdina se konečně dostal dovnitř a je čas to tu trochu prošmejdit. Důkladně to tu prohlédněte. Nakonec si nechte arénu. Tady potkáte Visquise. Po sledu animací se ke slovu dostává náš malý plechový přítel T3-M4.

T3-M4 předstírá, že je zaměstnancem Voggy. Pak vjeďte do skladu. Vemte všechno a promluvte si s robotem u dveří (C7-E3). Ten vás pošle do háje (k jinému droidovi). Zajeďte za ním (C6-E3), promluvte si s ním, vraťte se k C7-E3 a vyprovokujte souboj. Pak si otevřete dveře a vjeďte do nových prostor. Zamiřte ke Komunikační místnosti. Než se dostanete dovnitř, je třeba rozlousknout jednu hádanku. Samozřejmě, že tu mám řešení: 1.prostřední blok proti směru hodinových ručiček (center block counter-clockwise) 2.pravý blok po směru hodinových ručiček (rightmost block clockwise 3.levý blok proti směru hodinových ručiček (letmost block counter-clockwise). Robot uvnitř vám za námahu věnuje prázdnou ID kartu.

Při návratu je ještě třeba porazit tři droidy typu HK-50 (hodně rozšířený typ, nemyslíte?). To by ale neměl být takový problém. Teď je čas se vypravit na Gotovu jachtu. Vyberte dva členy, kteří půjdou vysvobodit vaši hlavní postavu. Mě osobně se osvědčilo duo Visas, Handmaidem.

Gotova jachta

Z droida získejte program Shut Down. Z počítače můžete také stáhnout program Overload. Za dveřmi si to vyříkejte s robotem. Pozor, pokud se přiblížíte ke dveřím robot obdrží posily. Do počítače nahrajte programy použijte na něj přístupovou kartu od droida. Tím si zpřístupníte cely. Nahrajte do nich Shut Down. Zamiřte úplně na východ a z droida vytáhněte program k ovládání obranných věží. Do těch se pokuste nahrát Overload. Pokud je takto nevypnete (stejně jako já) zažijete za chvíli peklo. Směrem ke kruhovému sálu s vaším hrdinou totiž cestu lemuje přímo alej věží. Pokud je nevypnete přes počítač nezbude vám, než používat taktiku udeř a uteč. Přiberte hlavního hrdinu a prozkoumejte jižní část. Pak vyrazte na západ směrem k můstku.

Cestu vám zkomplikují minová pole. Pokud je nemáte jak vypnout (stejně jako já) musíte je prostě přepochodovat (opět stejně jako já – radím vám dobře, tohle doma nezkoušejte. Na můstku ještě vypněte přívod proudu a hurá zpátky na Ebon Hawk. Trochu vás zdrží pár lovců odměn a o něco silnější Sluneční dvojčata, ale s Attonem to bylo o mnoho těžší, že? Pak už se jen pokochejte hezkou animací.

Nar Shaddaa

Konečně se sejdete s dalším mistrem Jedi. Poté se ještě můžete vydat za Voggou. Řekněte mu o Gotovi a vyjednejte s ním dovoz náhradního paliva pro Telos. Pokochejte se novým přírůstkem do vaší party – robotem G0-T0.

Co teď? Nyní se podíváme na to poslední, co nám tam zbylo – planeta Onderon, respektive její měsíc Dun. Pro respektive? To zjistíte v příští části návodu. Zatím zdar!

© 2004-2005 ObiSkyWalker