Knights of the Old Republic - Knights of the Old Republic II: The Sith Lords

Návod - 3 část

Třetí část návodu ke hře SW KotOR II The Sith Lords


Minule jsem vám slíbil výlet na planetu Korriban. Protože naše cestovní kancelář vám nelže, doufám, že nikdo z vás nezabloudil a my tak můžeme pokračovat dál.

Korriban

Do party si určitě vezměte postavy vhodné do boje, protože tvrdých bojů si tu užijete dost a dost. Doporučuji třeba Handmaiden. Jakmile opustíte loď, shledáte, že od dob prvních KotORů se to tu trochu změnilo. Kam se poděli všichni ti archeologové, kteří se snažili objasnit záhady zdejších hrobek? Kdo ví. Že by ta spousta koster okolo s tím měla něco společného? Každopádně vás Kreia varuje, ať si ostatků nevšímáte. Já ji ovšem doporučuji ignorovat – získáte tak nějaké předměty a mnohem víc zkušeností. Teď si ukážeme odvrácenou stranu mince. Po každé akci následuje reakce a tak jakmile se pokusíte nějakou kostru obrat, vyřítí se na vás několik obrovských ještěrek. Ty jsou neviditelné a spatříte je až v bezprostřední blízkosti. Proto by také vaše postavy měli mít zbraně na blízko. Tyto ještěrky y vám neměli dělat problémy za předpokladu, že se po každé konfrontaci s nimi uzdravíte.

Až tu skončíte, vydejte se k akademii. Jeskyni shyracků prozatím ignorujte a vstupte do ruin kdysi honosné akademie.

Sithská akademie

Kdo hrál první díl musí uznat, že je to tady velmi ponuré. Holt časy se mění. O tom vás přesvědčí skupinka jakýchsi psovitých šelem, která vás za chvíli uvítá. Na duo Kubišová-Srstka nedejte a bijte je hlava nehlava. Pak vyberte Severo-východ. Následuje cesta na západ, kde měli v prvních KotORech ložnice nováčci. Poberte užitečné věci, zvláště datapad s instrukcemi, jak se zapsat. Pak se dle instrukcí z datapadu zapište do počítače a zapamatujte si své ID! Následně ho vyberte v počítači a otevřete si knihovnu. Vybrat. Pak zapněte zkoušky akademie. Úkolem je zodpovědět alespoň čtyři otázky z pěti. Kdo hrál první díl bude mít toto výrazně jednodušší. Nechá se na to také přijít metodou pokus-omyl. Jinak si to můžete přečíst tady: Freedon Nadd, dvacet, Gizka (známé to zvířátko, v prvních KotORech jste ho museli vypudit z Ebon Hawku), vždy lžu, vášeň-síla-moc-vítězství (část kodexu sithů). Můžete vejít do tréninkové místnosti.

Tréninková místnost

Konzolí otevřete klece a všechno vybijte. Pak přejděte do protější místnosti. Z ostatků mrtvé rytířky Jedi si vezměte další komponentu pro světelný meč a její poznámky. Pročíst, použít. Neboli jděte k počítači a zvolte jméno rytířky (Lona Vash, nebo tak nějak). Otevřete si východ. Pak se vraťte do centrální kruhové místnosti. Zastaví vás Darth Sion a jeho dva nohsledi. Nejprve těm ukažte, že zvolili špatnou stranu Síly a pak se sesypte na Siona. Vaši slibně rozjetou akci přeruší Kreia s tím, že na Siona nemáte a máte opustit prostor. Přese všechny myšlenky na to, že by jste ho „určitě dali“, odvážně ustupte. Na Korribanu nám zbývá ještě jedna věc, a to vynechaná jeskyně. Teď přišel její čas.

Jeskyně shyracků

Tato jeskyně se od dob prvních KotORů vůbec nezměnila. Prostě jí opět celou projděte až ke kamennému můstku a na jeho konci se dejte doleva ke skryté hrobce. Vstupte.

Skrytá hrobka

Toto je poněkud zvláštní místo. Cestou se vám dovypráví mnoho událostí vašeho života. Dost z nich se odkazuje na první KotORy, ale spíše jen obecnými událostmi. Na konci navíc získáte další součástku pro meč.

Cestou se utkáte s mnoho příšerami, převážně shyracky. Taky se vám zjeví několik iluzí, ve kterých často stanete proti svým přátelům. Na tyto souboje bacha. Po prohře se sice vzpamatujete, ale dostanete temné body. Tak to aspoň funguje na světlé straně. Pokud prohrajete se shyracky temné body nedostanete, ale už se ani nezvednete. Pokud náhodou některou iluzi nezvládnete, doporučuji se na to vykašlat a vzít temné body. Příležitostí vyšplhat se na vrchol světlé strany budete mít do konce hry ještě dost.

A jako poslední: Síla se vám doplňuje jen na několika výjimečných místech a tak s ní zbytečně neplýtvejte na léčení a radši chvíli počkejte.

Nejprve spatříte Malaka (zatím ještě Malaka), jak láká Jedie do války. Můžete se k němu opět přidat, můžete mu říct, že přidat se k němu byla ta největší chyba, bitce se nevyhnete. Ano, těch Jediů je opravdu hodně, proto hned od začátku vezměte po hlavě Malaka. Pak to vzdají i ostatní. Nyní prozkoumejte postraní chodby. Pak pokračujte přes místnost plnou shyracků dál. Když si jich nepustíte k tělu moc, dáte je v pohodě. Proto tam nevběhněte jako cukrář, nýbrž postupujte pomalu, aby vás jich spatřilo co nejméně. Pak se radši kousek vraťte, aby jste se při boji nepřesunuli moc vpřed a nepřilákali další stvůry.

Následují Mandaloriánské války. Budˇ pošlete vojáky na miny, nebo se ukažte v tom dobrém světle. Pak buď miny zneškodněte, nebo použijte schopnost proti droidům. Jakmile se vojáci Republiky střetnou s Mandaloriánci neváhejte a zapojte se. Prozkoumejte opět boční místnosti a zase vpřed.

Tentokrát potkáte Kreiu a další vaše souputníky. I když se budete snažit všechny usmířit, oni tu snahu mít nebudou a dojde k potyčce. Osobně se přiznám, že tenhle „rádoby duel“ jsem nezvládnul. Protože se však jedná o vizi, prohra je reprezentována pouze temnými body. Ale jak už jsem psal, možností, jak to zvrátit, budete mít stejně jako já dost a dost. Následuje už jen finální střet s Darth Revanem. Jedná se o lehký souboj, který by jste měli bez obtíží zvládnout. Potom vám Kreia sdělí pár slov a otevře cestu ven. Předtím však prohledejte sarkofág – získáte třetí komponentu pro světelný meč. Pak hrobku opusťte.

Ocitnete se v jeskyni shyracků. Vypochodujte ven a protože vám na téhle bohem zapomenuté planetě pšenka nepokvete, odvažte se zpět k Ebon Hawku.

Ebon Hawk

Na palubě je nějaký podezřelý klid. Vzápětí narazíte na temnou dívčinu Visa. Tak však po několika úspěšných úderech klesne na zem. Určitě ji nezabíjejte – je to Jedika a ještě vám bude užitečná. Po několika rozhovorech je na čase zvolit další cíl naší cesty. Je mi jasné, že pořád myslíte jen na to jedno – světelný meč! Slibuji vám, že tentokrát už se tohoto zázraku techniky skutečně dočkáte. K tomu zvolte jako cíl planetu Dantooine. Do příště bůh s vámi!

© 2004-2005 ObiSkyWalker