Knights of the Old Republic - Knights of the Old Republic II: The Sith Lords

Návod - 2 část

Druhá část návodu ke hře SW KotOR II The Sith Lords


Vítejte u druhé části návodu. Minule jsme se šťastně dostali z důlní stanice Peragus II a teď se podíváme zase o kousek dále a poodhalíme něco ze zdejšího tajemného příběhu.

Ebon Hawk

Vyslechněte hádku Antona s Kreiou. Opět máte možnost u jednoho z nich si posílit vliv. Nakonec Kreia odejde do prostor posádky. Teď můžete trochu prozkoumat loď. Asi nejpodstatnější je droid HK-47 v malé místnůstce na sever od hlavní místnosti. Nyní na něj můžete aplikovat první součástku potřebnou k opravě, kterou jste zcizili HK-50. To je však zatím málo (opravení HK-47 je jedním z vedlejších úkolů. Pokud ho splníte, HK-47 se přidá k vám). Pak tedy jděte do západní ložnice za Kreiou a promluvte si s ní. Pak zase hurá za Attonem. Protože neprobádané dálky nás nezajímají, zvolte na mapě jako cíl planetu Telos.

Telos

Vzpomínáte si na váš útěk z Peragusu, který proběhl ve velkém stylu? Zvěsti o něm se dostali až sem. Proto hned po přistání budete zadrženi poručíkem Grennem, dokud se celý peraguský incident nevyřeší. Prozatím vám bude odebrána loď, všichni droidi (v tuto chvíli jen T3-M4), zbraně a vy budete uvězněni. Pro začátek stačí, nemyslíte?

Ve vězení toho moc neuvidíte a ještě méně toho můžete dělat. Nezbývá než čekat. Vzápětí totiž dorazí nájemný zabiják s cílem odstranit vás z děje této hry. Jakmile zmizí ochranné pole cely, sesypte se na něj. Holýma rukama a Silou mu ukažte, kdo je tu pánem. Vzápětí se na místě objeví poručík Grenn a vy budete převezeni do domácího vězení.

Obytná sekce 082 východ

Postupně se s vámi spojí zástupci dvou zdejších organizací, jež se nemají zrovna v lásce – Czerka (záporňáci) a Ithoriani (kladňáci – příšerné slovo pozn. autora). K jedněm z nich se nakonec budete muset přidat. Pokud je pošlete do patřičných mezí už teď, můžete je později kontaktovat v jejich velitelstvích.

Na konec vás navštíví poručík Grenn a osvobodí vás. Nyní se konečně můžete volně pohybovat po Telosu. Jestli chcete, můžete projít byty v části A, B i C. Moc zajímavých věcí zatím nenajdete. Jak si ale dobře vzpomínáte, přišli jsme o veškerou výbavu. Je čas, získat ji zpět jako přítel, nebo jako dobyvatel! (Nebojte, půjde to jako přítel :-)) Výtahem sjeďte do zábavního modulu 081.

Zábavní modul 081

Na tomto patře se nachází centrum každé civilizace – hospoda. Naše kroky nás sem ale zavedou až později. Prozatím se spokojíme s tím, že se vydáme cestou k hospodě. Můžete se stavit v krámku dvou mimozemských bratrů. Jeden má léčiva atd., druhý militantní prostředky (hezká kombinace, co říkáte?). V jejich obchodě se také nachází pracovní stůl (workbench).

Před kantýnou se zaplete do konfliktu – několik žoldáků bije jednoho občana. Dobré postavy neváhají pomoci (použijte sílu – hrubou i vesmírnou. V pohodě je dáte. Když tak se podívejte na Chucka Norrise), zlé od toho dají ruce pryč. Hospodu zatím vynecháme. Na velitelství TSF si ze zbrojnice vezměte výstroj. Od poručíka Grenna můžete dostat nějaké nepovinné úkoly. Taky zjistíte, že někdo ukradl vám zabavený Ebon Hawk i s T3-M4. Jak se mohla ztratit celá loď vám nikdo nevysvětlí, každopádně je jasné, že po svých planetu neopustíte. To je tedy vaše náplň zde.


Teď je čas volit. Ithoriani, nebo Czerka, toť volba. Tady mají „temní“ hráči smůlu, návod pro Czerku si musí obstarat jinde. Já jsem jako dobrák pracoval pro Ithoriany a tohle je první quest pro ně.

Od Ithorianského vůdce dostanete za úkol dovézt mu z hangárů droida. Vydejte se tedy do doků.

Doky

Zamiřte pořád rovně, není kam špatně odbočit. Mašírujte do prostředního hangáru. Tady je onen inkriminovaný droid. Několika zabijákům se však nelíbí, že by jste si ho měli odvézt zrovna vy. Vyhlazení jest jediným řešením. Po zabijácích seberte nelegálně upravený blaster. Bude se hodit pro vedlejší úkoly. Pak s droidem promluvte. Jednou z nabídek ho odvezete k Ithorianskému vůdci. Druhý quest vás zavede do hospody.

Zábavní modul 081

Rovnou zamiřte do kantýny. Můžete si tu zahrát pazaak, splnit nějaké vedlejší questy (o tom až později) a hlavně pohnout dál s dějem. Promluvte si s Luxou, členkou organizace Exchange. Slibte jí zabití Sluska. Tím si umožníte přístup do sídla Exchange v obytné sekci 082 východ.

Obytná sekce 082 východ

Strážné před dveřmi zalžete, že jste pozváni a hurá – jste vevnitř. Nejprve se můžete vydat na západ k celám, vysvobodit ithorianského vězně. Nic z toho ale mít nebudete, kromě takového lidského hřejivého pocitu tam u srdce.

Zamiřte na východ. V jedné místnosti budete napadeni strážemi. Braňte svou čest a zažeňte je na útěk. Tím to možná končí pro ně, nikoliv pro nás. Rychle za nimi. V předposlední místnosti si promluvte s gamorreanským velitelem stráží. Otevře vám cestu dál a zmizí, neboť u tohohle nechce být.

Nejprve si to musíte vyřídit se Sluskovými osobními strážemi. Jsou tvořeny dvěma droidy, takže prim hrají jakékoliv schopnosti proti droidům. Pak následuje střet v poslední místnosti. Během rozhovoru vběhne dovnitř Luxa s několika svými muži. Vy si teď můžete vybrat, do koho se pustíte a kdo naopak zůstane naživu. Můžete se rozhodnout ušetřit Sluska a pak vás čeká konfrontace s Luxou. Můžete Sluska zabít, ale nakonec se stejně utkáte ještě s Luxou. Pak se vraťte za Ithoriany do obytné sekce 082 západ. Dostanete (skoro) poslední úkol.

Zábavní modul 081

Běžte o hospody a najděte hledanou osobu. Ta vás pošle za Opo Chanem. Ten se nachází v obytné sekci 082 východ. Ten vám ale potřebné papíry nemůže vydat. Ledaže by jste měli u sebe čirou náhodou 2500 kreditů. Buď ho zabijte, nebo si kredity nějak opatřete. Zkuste třeba prodat nějaké zbraně. Určitě se najde něco, co nepoužíváte a přitom to má velkou cenu. Pak vyměňte peníze za papíry a běžte do sídla Czerky. Papíry předejte recepční a získáte droida B4-D4. Ithoriani ho trochu upraví a pak ho dostanete pod kontrolu vy. Dojděte zpět do sídla Czerky, všem, kteří se vás budou na něco vyptávat, lžete a z Mainframe si stáhněte potřebná data. Vyzvedněte si u Choda odměnu.

Obytná sekce 082 západ

Chodo se vám ozve s tím, že centrála Ithorianů byla napadena. Vydejte se tedy na záchranou misi. Pobijte všechny žoldáky. Pak si vyžádejte převoz na povrch Telosu, aby jste mohli pátrat po ztraceném Ebon Hawku. Zamiřte do ithorianských doků a nastupte na loď.

Nepovinné úkoly na planetě Telos

V obytné sekci 082 východ jste mohli nalézt Harra, jehož milá pracuje v hospodě jako tanečnice. Jestli chcete, můžete ji za 2000 kreditů vykoupit.

Nyní zužitkujeme blaster nalezený v hangáru. S ním jděte za poručíkem Grennem. Ten sezná, že obsahuje pár nelegálních vylepšení a dá vám tip – běžte se zeptat jednoho z obchodnických bratrů v zábavním modulu 081. Jedná se o bratra, který prodává zbraně. Aby jste postoupili dál, musíte se k němu přidat (žádné DS body za to nejsou). Obchodník vám pak dá seznam tří předmětů, které by potřeboval sehnat. Jedná se o vzorek z rostliny Ithorianů, štít z ithorianského hangáru a nějakou věc z lékárny. Pokud chcete temné body, běžte mu ony věci sehnat. Nakonec po vás ještě bude chtít, aby jste mu pomohli s bezpečným transportem těchto věcí do hangáru. Tam vás překvapí jednotka TSF. Nezbývá vám, než je zamordovat.
Hráči světlé strany se vydají za Grennem. Ten vám sežene všechny tři předměty. S nimi se opět vraťte za obchodním. Taktéž po vás bude chtít ochranu při transportu a taktéž se objeví jednotka TSF. Vy však obchodníkovi oznamte, že je zatčen.

Poznatek o tom, že Peragus dodával palivo (což je teď z technických důvodů nemožné) a hledá se náhradní zdroj, si zapamatujte. Bude se hodit mnohem později.

Zóna obnovení

Váš let skončí vaším rychlým sestřelením. Dejte se dohromady (s lodí to nemá smysl) a spočítejte si kosti. Vzápětí se objeví zajímavý člověk Bao-Dur se svým robůtkem Remote. Bao-Dur se k vám přidá a pro tuto chvíli ho musíte mít v partě. Pak se vydejte dál po svých. Zabijte cannoky, kousek od havarované lodi najděte mezi minami tajné zásoby (miny samozřejmě nejdříve zneškodněte!). Zneškodnit je může postava se schopností Demolice. Můžete buď minu zneškodnit (pak ale zmizí, na druhou stranu tohle nevyžaduje tak vysokou úroveň Demolice), nebo minu vyndat (pak vám zůstane k použití, ale dost snadno vám může vybuchnout v ruce). Poslední alternativou je použití Jediské schopnosti proti droidům (to ale nefunguje na všechny miny, navíc mina potom vybuchne, takže nestůjte moc blízko). I když tohle je někdy taky výhoda. Někteří nepřátelé totiž minovým polem probíhají a nic se nestane. Pokud ale minu odpálíte vy…(a navíc, pokud jsou miny hodně blízko u sebe, můžete takhle občas odpálit celé minové pole najednou).

A pak vám tu ještě zůstalo pár žoldáků. Pokračujte v cestě dále. Zabíjejte další a další nepřátele a hlídejte si miny. Někdo tu jimi nešetřil. Na rozlehlé planině je několik tajných skrýší, Spousta cannoků a ještě více žoldáků. Nikdy nebojujte současně s žoldáky a cannoky! Vaše putování by tak mohlo rychle skončit! Pokud se kus od žoldáků potulují cannoci, tak vyšlete jednu vaši postavu opatrně vpřed (měla by mít střelnou zbraň). Pak cannoky zdálky napadněte, ale tak, aby vás neviděli žoldáci. Cannoci na vás zaútočí a samotné je celkem snadno pobijete. A pak si to v klidu rozdejte s žoldáky.

Nakonec dojdete k úzké průrvě, kterou střeží minové pole a věže. Protože věže jsou uprostřed minového pole a tudíž, pokud chcete miny zneškodnit, vystavujete se palbě věží, je tu schopnost na ničení droidů jasnou volbou. Pokud ji nemáte, rozstřílejte věže zbraněmi na dálku a pak miny v klidu zneškodněte.

Tábor Czerky

Opět vás čeká souboj u minového pole. Až ho úspěšně absolvujete, zamiřte do tábora Czerky. Tady vás čeká několik skupin žoldáků. Hlídejte si své postavy, aby se vám za žoldáky nerozprchli do širého okolí, mohlo by to vézt k větší či menší újmě na zdraví. Nakonec dojděte na velkou plošinu a pohrajte si s počítačem. Pak můžete zamířit do vojenské základny.

Stará vojenská základna

Hned od vstupu si dávejte pozor na podlahu tvořenou mřížemi. S železnou pravidelností je její součástí plynová past, která dokáže v souboji dost přiklonit štěstí na soupeřovu stranu. Proto, kdykoliv můžete, dejte si tu práci a dostaňte postavy okolo nich jednotlivě, jinak se určitě najde někdo, kdo to sešlápne.

Postupujte systémem chodeb a určitě se vydejte do slepých uliček. Občas tu někdo zapomněl celkem užitečné věci. Jakmile se dostanete do místnosti, která má po pravé a levé straně další místnosti, v nichž spočívají droidi, můžete si užít trochu zábavy. Počítačem můžete droidy v jedné místnosti zlikvidovat zcela bez škrábnutí. To vám potom naskočí EXPů.

V hangáru už vidíte další vaše plavidlo. Hangár však neotevřete, dokud nebude přísun šťávy. Cestou potkáte jednoho žoldáka, který vás prosí, aby jste ho dovedli k východu. Můžete ho i zabít. Pokud mu chcete pomoci, učiňte tak teď (později by cestu asi nepřežil, stejně jako u mě).

Nahoďte generátor a zničte nepřátele, kterým přísun energie prospěl. Vraťte se až do místnosti, kde jste mohli počítačem zabít droidy. Druhá místnost se odemkla, tak tam vlezte, vymlaťte vše, co se pohne a seberte ze skladiště kódy. Pak se vraťte do hangáru. Mezitím se tu na vás připravil tankbot. Má celkem slušnou palebnou sílu a výdrž, tak bacha na něj. Tady to chce spolupráci celé skupiny. Používejte iontové pušky, iontové a plasmové granáty (přišlo mi, že plasmové jsou účinnější), Jediské schopnosti proti droidům atd. Jednou vyhrát musíte. Pak si otevřete dveře hangáru a zmizte odtud.

Polární plošina

Když jste si brali novou loď, kdy by tušil, že bude mít osud jako ta předchozí. Samozřejmě havarujete. Seberete se, kosti si ovšem tentokrát spočítat nestihnete. Čeká vás rozhovor se třemi HK-50. Boji se nevyhnete, takže se dobře připravte. Tenhle souboj je celkem těžký, ale musíte věřit, že to jde. Nejlepší je likvidovat droidy jednoho po druhém, než všem třem ubrat polovinu. Jejich palebná síla se totiž snižuje s ubývajícím počtem mužů.

Já osobně jsem měl jednoho střelce (Attona), který otravoval droidy z dálky a jako jediný dříve útočil, než dostal zásah. Kreiu a hlavní postavu jsem vyslal do frontálního útoku. Kreia se meči pustila do stejného droida jako Atton. Hlavní postavou jsem používal schopnost proti droidům. Sice to nebylo tak účinné, ale zase to zraňuje všechny tři droidy naráz a je tu určitá šance na ochromení. Jakmile mi došla Síla, pustil jsem se s tím, co mi zbylo, do zbývajících droidů. Nezapomeňte si sebrat součástku pro HK-47. Pak sestupte do tajné akademie.

Tajná akademie

Po rozhovoru s Atris si dojděte pro své spolubojovníky. Pak můžete buď odletět (nezapomeňte na T3-M4), nebo se tu trochu porozhlédnout.

V pokojích studentek můžete vybrat pár skříněk. Tak se můžete zúčastnit souboje. Má pět kol, před každým se můžete připravit. Každé kolo má jiná pravidla (co se smí a co ne) a počet vašich soupeřek postupně roste. Přiznám se, že poslední kolo už jsem neudělal. Nezapomeňte si promluvit s Handmaiden (kousek od místa, kde svou postavu dostanete k ovládání po rozhovoru s Atris). Víc štěstí už vás tu ale nečeká, takže sbalte vše co hledáte užitečným. Vyzvedněte si T3-M4 a na Ebon Hawku opusťte tento zvláštní svět. Než se stačíte na Ebon Hawk dosyta vynadívat, objeví se Handmaiden, která má pro vás informaci – tímto se přidává k vaší skupině. Nebojte, je to slušná bojovnice.

Možná už vás taky štve, že jste Jedi a při tom vám stále chybí to nejdůležitější – světelný meč. Proto návod zaměříme tak, aby jste světelný meč získali co nejdříve. Takže se příště sejdeme na planetě Korriban ...

© 2004-2005 ObiSkyWalker