Knights of the Old Republic - Knights of the Old Republic II: The Sith Lords

Návod - 10 část

Desátá část návodu ke hře SW KotOR II The Sith Lords


Tak jste připraveni na konec? Unesete tíhu závěrečných soubojů a zjištění? Za chvíli se dozvíte pravdu. V této jubilejní 10. části tedy završíme naše putování. Završíme ho na místě, o kterém už jste během hraní mohli slyšet, a nikdy žádné optimistické zprávy. Kde jinde tedy zakončit jeden z nejtemnějších příběhů světa Star Wars? Malachor V otevírá svou náruč, neodvratný konec se blíží ...

Malachor V

Povrch

Na tvrdá přistání už jste si snad zvykli. Ale ta pohostinná atmosféra této planety ... Vřele doporučuji, aby jste při pobytu zde používali Sílu: Dýchání. Další nepříjemností jsou Bouřkové bestie (lepší překlad výrazu Storm beast mě opravdu nenapadl. Kdo vymyslí něco lepšího, ať mi napíše), které jsou nebezpečné pouze ve větším počtu.

A ještě rada: určitě si dejte tu práci a pořádně to tu od těchto potvor vyčistěte. Čeká vás tu totiž ještě cesta s Bao-Durovým robotem, který zrovna nepatří k nejsilnějším členům týmu.

Až se tu dost pobavíte (mezi námi, moc tu toho k zábavě není, respektive vůbec nic), pokračujte do Hlubiny (či Gandalfovými slovy, do Propasti).

Hlubina

Platí tu v podstatě ty samé zásady co na povrchu. Včetně čištění cesty od nepřátel pro robota.

V jednom místě této mapy narazíte na trochu přerostlou stvůru. Bohužel, cesta tam i zpět je uzavřena. Ukažte se tedy jako odvážný bojovník a vyhrajte. Stačí vám využít hlavní slabiny nepřítele – pomalosti (a samozřejmě umělé demence, ale to pokládám za samozřejmost). Jakmile tělo vašeho soupeře dopadne na zem, dveře se otevřou a vy se můžete vydat směrem k Trayně akademii.

Následně vás čeká duel Miry s Hanharrem. Podruhé. Napoprvé jste skutečně svou práci neodvedli pečlivě. Tento duel opět není zrovna z nejlehčích. Naštěstí není jeho vítězství podmínkou. Jestli chcete, můžete Miru obětovat pro dobro týmu. Pokud si ale dáte trochu (trochu dost) práce, budete trpělivý a budete kolem Hanharra rychle a vytrvale obíhat, měli by jste souboj vyhrát. Už jen pro ten dobrý pocit. Víte jak se mi žije s vědomím, že jsem tam nenechal ani jednoho člena svého týmu?

Nyní je čas na již zmiňovanou cestu s Repotem. Musíte zapnout čtyři generátory ve čtyřech republikových lodích, které zde leží ještě od dob Mandaloriánských válek. Pokud jste si vymlátili všechny potvory, je to v pohodě. Jinak budete muset příšerám rychle uletět. Jakmile úkol splníte, postoupíte zase o kousek dál.

Trayina akademie

Přestaňte přemýšlet, proč se vám sithové u vchodu klaněli a račte odsud vyhnat všechno zlo, co se tu za ta léta nashromáždilo. A že ho je. Čeká vás několik soubojů s několika skupinami sithů. Radit není moc co, prostě je bijte hlava nehlava. Po každém souboji se samozřejmě uzdravte. Pokud vám teče do bot, utíkejte zpátky. Občas se totiž část soupeřů zastaví a dokud se nevrátíte, nevšimne si vás.

Osvědčili se mi zvláště schopnosti Stázové pole a Síla: Vlna, protože působí na více nepřátel najednou. Zvláště ta Síla: Vlna.

Nyní máte na výběr ze dvou cest. Stačí vám ale absolvovat pouze jednu. V obou by jste ale neměli narazit na vážnější problém, tedy pokud vám nedělají problém souboje. Prostě se probojujte až na konec.

Jakmile vylezete na druhé straně, čeká vás váš předposlední soupeř, se kterým už jste síly jednou měřili. Kdopak nám tu ještě přebývá? Správně, Darth Sion.

Musíte podstoupit několik kol souboje. Darth Sion se po každém vyléčí (jak nechutné) a vylíčí vám, jak ho nemůžete porazit.

I tady samozřejmě můžete využít počítačové demence – jakmile potřebujete uzdravit, zaběhněte za nějaký ze sloupů, aby vás Darth Sion neviděl. Je tu dost velká šance, že vás nechá na pokoji, dokud znovu nevylezete. Asi má problémy s okem jako Sauron (chudák). Tímto stylem není problém svého soupeře nakonec udolat. A po vítězství zamiřte k místu souboje ze všech posledních soubojů nejposlednějšího.

Jádro

Tady se usídlil váš poslední protivník. Darth Traya – alias Kreia! Je čas zabít tu, která vás toho tolik naučila. Naučila vás toho hodně, ale sešla z cesty. Jedině smrt může být jejím vykoupením. Vytáhněte čistý meč a…en garde. Tato část by vám neměla dělat větší problémy. Druhá je už o něco horší – Kreia si na pomoc přivolala tři světelné meče. Já zvolil taktiku kousek poodběhnout, vyřídit meče (je to dost brutální) a pak se vrátit ke Kreie. Po třetím rozhovoru překvapivě souboj nezačne. Naopak něco skončí. Skončí utrpení i radost. Můžete si blahopřát, protože na rozdíl od prvního dílu to za vás nikdo neudělá. Právě jste totiž dohráli Star Wars: Knights of the Old Republic II – The Sith Lords, jednu z nejlepších RPG her (až po Baldur’s Gate II samozřejmě).

Vychutnejte si konec a teď ... Teď přišel čas, abych se s vámi rozloučil. Fakt mi tohle bude strašně chybět, děsně mě to psaní bavilo. Ale co se dá dělat. Tohle je konec jedný éry a já doufám, že to znamená začátek éry další, neméně dobré. Právě jste ukončili jednu z největších válek a můžete si gratulovat. Dlouhé putování je za námi, získali jste zpět své vzpomínky, Sílu i partu skvělých přátel. Snad se sejdeme ještě u nějakého článku, třeba i na jinou hru.

A tak v Galaxii zavládl mír ... na nějaký čas. Je tohle konec? Možná ...

Milan „Ithilgor“ Jelínek

© 2004-2005 ObiSkyWalker