Knights of the Old Republic - Knights of the Old Republic II: The Sith Lords

Dovednosti

Jaké dovednosti se můžete naučit a jak je využít


Každá z dovedností Vaší postavy má u sebe číslo. To je hodnota dovednosti, která určuje jak dobře postava tuto dovednost zvládá. Při použití dovednost zvládá. Při použití dovednosti je její hodnota porovnána s třídou obtížnosti.

Používání počítačů Používání počítačů
Související atribut: Inteligence
Umožňuje postavě nabourat se do počítačových programů za pomoci jednoúčelových logických bodců zvaných počítačové nástroje. Postava může vyřadit dělové věže nebo zaplavit střežený prostor. Komplikovanější úkoly vyžadují více nástrojů. Vysoká hodnost v této dovednosti snižuje množství požadovaných nástrojů o 1 (na minimálně 1) za každé 4 body, včetně modifikátorů tohoto atributu.

Demolice Demolice
Související atribut: Inteligence
Lze použít k poležení, sebrání nebo zneškodnění min. Taková zařízení jsou buď nízké (hodnota 15 pro položení), střední (hodnota 20 pro položení) nebo vysoké obtížnosti (hodnota 25 pro položení). Pokus o zneškodnění miny přidává k hodnotě +5. Pokus o sebrání miny přidává k hodnotě +10. Bez tréninku nezle tuto dovednost použít.

Utajení Utajení
Související atribut: Obratnost
Umožňuje použít maskovací zařízení a aktivovat Mód Utajení. Jestliže se postava vybaví takovýmto zařízením a aktivuje Mód Utajení, protivníci musí provést Test všímavosti proti dovednosti Utajení postavy, jinak ji nebudou schopni odhalit, dokonce ani když ji budou mít přímo před očima. Postava v Módu Utajení může položit, zneškodnit a sebrat minu, používat počítače a opravovat droidy i otevírat dveře nebo schránky. Členové skupiny nebudou v tomto módu automaticky zahajovat boj, protože ten Mód Utajení ruší. Mód Utajení nebude vždycky bez maskovací jednotky fungovat. Jednotky vyšší kvality přidávají k této dovednosti bonus.

Všímavost Všímavost
Související atribut: Moudrost
Určuje schopnost postavy odhalit předměty nebo nepřátele skryté Utajením. Jestliže je proveden úspěšný test této dovednosti proti dovednosti Utajení nepřítele nebo hodnotě miny, všimne si postava nepřítele nebo objektu a ten se stane viditelným. Všímavost je aktivní vždy, ale výsledky jsou lepší, když se postava pohybuje pomalu. Běh způsobuje -5 bodů ke všem testům této dovednosti.

Přesvědčování Přesvědčování
Související atribut: Charisma
Tuto dovednost si během postupu o úroveň může vybrat pouze hlavní postava hráče. Možnost Přesvědčování se objeví v dialogu, když jsou k dispozici zajímavé nebo citlivé informace, které by se postava jinak mohla zdráhat odhalit. Po vybrání je hodnost této dovednosti porovnána s tím, jak mimořádná žádost je (Třída obtížnosti nízká, střední nebo vysoká vzhledem k úrovni hráče). Stráž může snadno souhlasit se zvýšením odměny, ale přesvědčit ji, aby opustila svůj post by bylo mnohem těžší.

Opravování Opravování
Související atribut: Inteligence
Umožňuje postavě opravit vyřazená mechanická zařízení, jako jsou droidi, za pomoci jednoúčelových sad součástek. Počet požadovaných sad součástek se zvyšuje s obtížností opravy. Tato dovednost snižuje množství požadovaných součástek o 1 (na minimálně 1) za každé 4 body, včetně modifikátorů tohoto atributu. Tato dovednost také modifikuje počet bodů vitality obnovených, když na sebe droidi členové skupiny použijí opravářské sady, vylepšené opravářské sady a technické sady, aby opravili poškození z boje.

Zabezpečení Zabezpečení
Související atribut: Moudrost
Používá se pro přistup k elektronickým zamykacím zařízením. Jakmile postava investuje body do této dovednosti, stane se jednou ze standardních možností na zaměřených zamčených dveřích a schránkách. Hackovací nástroje mohou k této dovednosti připočíst bonus a jejich přítomnost v inventáři se také projeví jako standardní možnost na zaměřených zamčených dveřích a schránkách. Postavy bez investovaných bodů se nemohou pokusit o použití této dovednosti.

Ošetření zranění Ošetření zranění
Související atribut: Moudrost
Představuje rozsah poranění, které si postava vyléčí, když použije lékárničku, a to v závislosti na hodnotě Moudrosti. Vylepšené lékárničky a podpůrné sady přidávají k této dovednosti multiplikátory a dále zvyšují rozsah léčení.


Poznámka: Většina z těchto textů je použita přímo ze hry.

© 2004-2005 ObiSkyWalker